Sabtu, November 03, 2012

BENTUK 3 DIMENSI


Salam semua…

Entri ini khusus untuk semua anak-anak murid Cikgu Sari,... jom buat sesi refresh balik apa yang telah kita belajar…..moga menjadi ingatan jangka panjang….

Jugak….untuk rakan-rakan guru sebagai perkongsian bersama..


Cuba  lihat gambar-gambar di bawah.....apa yang ada di fikiran ....








nyum...nyum...nyumm


Sangat dekat....sangat berguna.....sangat sedap....sangat ajaib......sesangat le....

Inilah yang kita hendak renungkan.....JOM.........ikuti...


Inilah Dia Bentuk 3D


Bentuk 3 Dimensi ialah semua bentuk yang melibatkan panjang, lebar dan tinggi.

Ada yang rata, ada yang melengkung, dan ada yang berbucu.........



Jom intai namanya....


SAYA KUBOID




SAYA KON
SAYA PIRAMID



SAYA KUBUS
SAYA SILINDER
SAYA SFERA


Agak-agak boleh ingat tak…..pasti boleh….kan…?

Nak cepat ingat.....nyanyilah boria seperti dalam video sebelum ni….kan best tu..

Hendak seribu daya…………….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...